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Применение диодных лазеров в стоматологии на примере KaVo GENTLEray 980

А.Новикова, S. Capodiferro, E. Maiorano, F. Scarpelli, G. Favia
Санкт-Петербург, Россия
Innovative Dentistry #1 2011, 14.02.2011
Стоматология, как одна из самых передовых отраслей медицинской науки,
включила лазер в свой арсенал, вооружив врачей мощным инструментом
борьбы с различными патологиями. Применение лазеров в стоматологии
открывает новые возможности, позволяя врачу-стоматологу предложить
пациенту широкий спектр минимально инвазивных и фактически безболез-
ненных процедур, отвечающих высочайшим клиническим стандартам оказа-
ния стоматологической помощи.
© 2011 Innovative Dentistry Россия
Применение диодных лазеров в стоматологии на примере KaVo GENTLEray 980

А.Новикова, S. Capodiferro, E. Maiorano, F. Scarpelli, G. Favia
Санкт-Петербург, Россия
Innovative Dentistry #1 2011, 14.02.2011
Стоматология, как одна из самых передовых отраслей медицинской науки,
включила лазер в свой арсенал, вооружив врачей мощным инструментом
борьбы с различными патологиями. Применение лазеров в стоматологии
открывает новые возможности, позволяя врачу-стоматологу предложить
пациенту широкий спектр минимально инвазивных и фактически безболез-
ненных процедур, отвечающих высочайшим клиническим стандартам оказа-
ния стоматологической помощи.
© 2011 Innovative Dentistry Россия
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Diodenlaser im Praxiseinsatz – ein Anwenderbericht

Dr. Pascal Black, M.Sc., M.Sc.
Germering
Laser-Journal 01/2011, 24.01.2011
Diodenlaser gelten gemeinhin als die Einsteigerklasse unter den Dentallasern, da sie relativ preisgünstig, klein und einfach zu bedienen sind. In unserer Praxis lasern wir seit Anfang der 90er-Jahre, insbesondere mit einem CO2-Laser und einem Er:YAG-Laser. Als ergänzende Anschaffung entschieden wir uns nun für einen leicht transportablen Diodenlaser – den GENTLEray 980 von KaVo.
© 2011 Oemus Media AG
Diodenlaser im Praxiseinsatz – ein Anwenderbericht

Dr. Pascal Black, M.Sc., M.Sc.
Germering
Laser-Journal 01/2011, 24.01.2011
Diodenlaser gelten gemeinhin als die Einsteigerklasse unter den Dentallasern, da sie relativ preisgünstig, klein und einfach zu bedienen sind. In unserer Praxis lasern wir seit Anfang der 90er-Jahre, insbesondere mit einem CO2-Laser und einem Er:YAG-Laser. Als ergänzende Anschaffung entschieden wir uns nun für einen leicht transportablen Diodenlaser – den GENTLEray 980 von KaVo.
© 2011 Oemus Media AG
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Er:YAG laser in the clinical management of severe peri-implantitis: a case report

Badran Z, Bories C, Struillou X, Saffarzadeh A, Verner C, Soueidan A.
Dental Faculty, Nantes, 44042, France
J Oral Implantol. , 16.06.2010
Peri-implantitis is bacterial infections of peri-implant supporting tissues, involving the peri-implant bone. Several treatment protocols have been tested in clinical practice with a variable efficacy. The clinical management of per-implantitis aims for the elimination plaque and calculus, the decontamination of the failing implant surface and the regeneration of the lost bone tissue. Surface decontamination is an important part of all suggested treatments. This could be accomplished by chemical agents (chlorhexidine...), mechanical (ultrasonic...) or photonic (laser) devices. In this report, we present a case of a severe peri-implantitis that was successfully managed by a combination of a non-surgical and a surgical approach. Implant surface debridement/decontamination was obtained using an Er:YAG laser device for the of the implant surface.
© PMID: 20553143 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Er:YAG laser in the clinical management of severe peri-implantitis: a case report

Badran Z, Bories C, Struillou X, Saffarzadeh A, Verner C, Soueidan A.
Dental Faculty, Nantes, 44042, France
J Oral Implantol. , 16.06.2010
Peri-implantitis is bacterial infections of peri-implant supporting tissues, involving the peri-implant bone. Several treatment protocols have been tested in clinical practice with a variable efficacy. The clinical management of per-implantitis aims for the elimination plaque and calculus, the decontamination of the failing implant surface and the regeneration of the lost bone tissue. Surface decontamination is an important part of all suggested treatments. This could be accomplished by chemical agents (chlorhexidine...), mechanical (ultrasonic...) or photonic (laser) devices. In this report, we present a case of a severe peri-implantitis that was successfully managed by a combination of a non-surgical and a surgical approach. Implant surface debridement/decontamination was obtained using an Er:YAG laser device for the of the implant surface.
© PMID: 20553143 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Akzeptanz von Laserbehandlungen aus Patientensicht

Dr. Thorsten Kuypers
M.Sc./Köln
LASER JOURNAL 1/2010, 01.01.2010
Eine Multicenter-Studie
Heutzutage besteht eine gute ärztliche und zahnärztliche Therapie aus wesentlich mehr Faktoren als nur der medizinisch korrekten Durchführung oder der evidenzbasierten Therapieform. Sie muss den Patienten als Individuum begreifen und seine einzelnen Bedürfnisse in der Wahl der Therapieform berücksichtigen.
© Oemus Media AG
Akzeptanz von Laserbehandlungen aus Patientensicht

Dr. Thorsten Kuypers
M.Sc./Köln
LASER JOURNAL 1/2010, 01.01.2010
Eine Multicenter-Studie
Heutzutage besteht eine gute ärztliche und zahnärztliche Therapie aus wesentlich mehr Faktoren als nur der medizinisch korrekten Durchführung oder der evidenzbasierten Therapieform. Sie muss den Patienten als Individuum begreifen und seine einzelnen Bedürfnisse in der Wahl der Therapieform berücksichtigen.
© Oemus Media AG
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Der Er:YAG-Laser in Theorie und Praxis

Dr. Thorsten Kleinert
Zahnarztpraxis Berlin
LASER JOURNAL 1/2010, 01.01.2010
Produktneuheiten gibt es immer wieder, je nach Branche mehr oder weniger. Ziel ist es stets, dem Anwender mehr Möglichkeiten bei der Behandlung in der zahnärztlichen Praxis zu bieten.
© Oemus Media AG
Der Er:YAG-Laser in Theorie und Praxis

Dr. Thorsten Kleinert
Zahnarztpraxis Berlin
LASER JOURNAL 1/2010, 01.01.2010
Produktneuheiten gibt es immer wieder, je nach Branche mehr oder weniger. Ziel ist es stets, dem Anwender mehr Möglichkeiten bei der Behandlung in der zahnärztlichen Praxis zu bieten.
© Oemus Media AG
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ErYAG-Laser in Theorie und Praxis |
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KEY Laser 3: Mehr als ein Upgrade

Andreas Clemens
ZAP Gelnhausen, Germany
LASER JOURNAL 1/2009, 01.01.2009
Im Bereich der Er:YAG-Dentallaser hat die Firma KaVo mit dem KEY III schon seit Jahren ein sehr vielseitiges und erfolgreiches Modell am Markt, das insbesondere im Bereich
der Parodontologie durch das zuverlässige Feedbacksystem zur Konkrement- (und im Bereich konservierende Zahnheilkunde auch zur Karies-)Detektion Alleinstellungsmerkmale
aufweist.
© Oemus media AG
KEY Laser 3: Mehr als ein Upgrade

Andreas Clemens
ZAP Gelnhausen, Germany
LASER JOURNAL 1/2009, 01.01.2009
Im Bereich der Er:YAG-Dentallaser hat die Firma KaVo mit dem KEY III schon seit Jahren ein sehr vielseitiges und erfolgreiches Modell am Markt, das insbesondere im Bereich
der Parodontologie durch das zuverlässige Feedbacksystem zur Konkrement- (und im Bereich konservierende Zahnheilkunde auch zur Karies-)Detektion Alleinstellungsmerkmale
aufweist.
© Oemus media AG
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KEY3 Laser - mehr als ein Upgrade |
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Er:YAG Laser and Desensitizing Effects on Dentin and Dental Cervices

Oberhofer O, Sculean A
JOLA 8(3) 2008, 189-194, 28.10.2008
The aim of this clinical study is to compare the desensitizing effects on dentin and dental cervices of different desensitizing gels or liquids with the use of Er:YAG laser.
© Quintessenz Verlag
Er:YAG Laser and Desensitizing Effects on Dentin and Dental Cervices

Oberhofer O, Sculean A
JOLA 8(3) 2008, 189-194, 28.10.2008
Purpose: The aim of this clinical study is to compare the desensitizing effects on dentin and dental cervices of different desensitizing gels or liquids with the use of Er:YAG laser.
Materials and Methods: In this split-mouth-design study, 25 patients suffering from hypersensitive dental cervices or dentin were treated with DentinProtector (Vivadent, Liechtenstein) in the first quadrant, in the second quadrant with Er:YAG laser [(KEY III, KaVo, Biberach) at 80 mJ and 3 Hz, Handpiece 2060 with water irrigation, defocused, 2 min per tooth)], in the third quadrant with Duraphat, and the fourth quadrant served as an untreated control group.
Results: Compared to the control group, all three treatment methods showed reduction of discomfort after 6 months.
Conclusion: Desensitizing with Er:YAG laser was effective. In comparison to the use of Duraphat and DentinProtector, the good results persisted longer. It seems that the Er:YAG laser is a suitable tool for treatment of dentin hypersensitivity.
© Quintessenz Verlag
Laser application in non-surgical periodontal therapy: a systematic review

Schwarz F, Aoki A, Becker J, Sculean A
Department of Oral Surgery, Heinrich Heine University, Düsseldorf, Germany
J Clin. Periodontol. 2008 Sep;35(8 Suppl):29-44, 01.09.2008
The primary aim was to address the following focused question: What is the clinical effect of laser application compared with mechanical debridement in non-surgical periodontal therapy in patients with chronic periodontitis? A secondary aim was to survey the relevant literature in relation to safety of laser applications.
© Wiley; PMID: 18724840 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Laser application in non-surgical periodontal therapy: a systematic review

Schwarz F, Aoki A, Becker J, Sculean A
Department of Oral Surgery, Heinrich Heine University, Düsseldorf, Germany
J Clin. Periodontol. 2008 Sep;35(8 Suppl):29-44, 01.09.2008
OBJECTIVES: The primary aim was to address the following focused question: What is the clinical effect of laser application compared with mechanical debridement in non-surgical periodontal therapy in patients with chronic periodontitis? A secondary aim was to survey the relevant literature in relation to safety of laser applications. MATERIAL AND METHODS: Electronic databases of the PubMed and the Cochrane Library were searched and completed by manual searches up to December 2007. RESULTS: Following screening, 12 publications (11 studies) were eligible for the review. A meta-analysis could not be performed due to the heterogeneity of the studies. The results from a narrative synthesis indicate that Er:YAG laser monotherapy resulted in similar clinical outcomes, both in the short and the long term (up to 24 months), compared with mechanical debridement. There is insufficient evidence to support the clinical application of either CO(2), Nd:YAG, Nd:YAP, or different diode laser wavelengths. CONCLUSIONS: The Er:YAG laser seems to possess characteristics most suitable for the non-surgical treatment of chronic periodontitis. Research conducted so far has indicated that its safety and effects might be expected to be within the range reported for conventional mechanical debridement. However, the evidence from the evaluated studies is weak.
© Wiley; PMID: 18724840 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Traitement parodontale assisté par le Laser Er:YAG KEY 3

Dr. Pierre Wautier
Université de Rouen, France
Journal de Parodontologie & d'Implantologie Orale, Vol. 27 No. 2, 01.05.2008
Résumé
Différents systémes laser ont été utilisés pour le traitement des maladies parodontales. Le laser KEY 3 de KaVo est un laser dont le milieu actif est constitué d'un cristal d'yttrium aluminium grenat dopé pa l'erbium (Er:YAG) associé á un second laser pilote de 655nm et un troisiéme faisceau laser rouge de visée. La longeur d'onde du laser thérapeutique de 2,94µm produit une énergie variant de 40 á 600 mJ selon des fréquences s'etendant de 1 á 25 Hz. Cet article propose une revue de la littérature médicale sur l'utilisation de ce type de laser en parodontie.
© 2008 Journal de Parodontologie & d'Implantologie Orale
Traitement parodontale assisté par le Laser Er:YAG KEY 3

Dr. Pierre Wautier
Université de Rouen, France
Journal de Parodontologie & d'Implantologie Orale, Vol. 27 No. 2, 01.05.2008
Résumé
Différents systémes laser ont été utilisés pour le traitement des maladies parodontales. Le laser KEY 3 de KaVo est un laser dont le milieu actif est constitué d'un cristal d'yttrium aluminium grenat dopé pa l'erbium (Er:YAG) associé á un second laser pilote de 655nm et un troisiéme faisceau laser rouge de visée. La longeur d'onde du laser thérapeutique de 2,94µm produit une énergie variant de 40 á 600 mJ selon des fréquences s'etendant de 1 á 25 Hz. Cet article propose une revue de la littérature médicale sur l'utilisation de ce type de laser en parodontie.
Le laser Er:YAG est un nouvel instrument de traitement des maladies parodontales qui montre un excellent pouvoir antibactérien. Il permet d'eliminer la plaque sous-gingivale radiculaire et des calculs sous-gingivaux avec un systéme de détection des sites infectés, sous spray refroidissant afin d'eviter tout dommage thermique et laisse une partie superficielle de cément avec des microrugosités permettant ainsi un support convenable pour l'attachement cellulaire. Cette ablation est peu doloreuse et conduit á une augmentation de la prolifération cellulaire avec une amélioration de la cicatrisation.
© 2008 Journal de Parodontologie & d'Implantologie Orale
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Der Diodenlaser im täglichen Praxiseinsatz

Dr. Pascal Black
M.Sc. Gesellschafter und Beiratsmitglied der DZOI Akademie GmbH, Germering
LASER JOURNAL 4/2008, 01.04.2008
Der diesjährige LEC Laserzahnmedizin-Einsteiger-Congress hat es wieder gezeigt: es besteht immer noch Aufklärungsbedarf bzgl. der Einsatzmöglichkeiten der verschiedenen
Laserwellenlängen. Viele Anwender sind einfach unsicher, welches Verwendungsspektrum
die von ihnen eingesetzte Wellenlänge abdeckt und wie der Laser entsprechend zu handhaben ist. Nicht selten führt dies zu einer nachhaltigen Unzufriedenheit mit dem (meist teuer erworbenem) Laser und seinen Therapiemöglichkeiten, und das Gerät wird nach einer gewissen „Experimentierphase“ nicht mehr verwendet.
© Oemus Media AG
Der Diodenlaser im täglichen Praxiseinsatz

Dr. Pascal Black
M.Sc. Gesellschafter und Beiratsmitglied der DZOI Akademie GmbH, Germering
LASER JOURNAL 4/2008, 01.04.2008
Der diesjährige LEC Laserzahnmedizin-Einsteiger-Congress hat es wieder gezeigt: es besteht immer noch Aufklärungsbedarf bzgl. der Einsatzmöglichkeiten der verschiedenen
Laserwellenlängen. Viele Anwender sind einfach unsicher, welches Verwendungsspektrum
die von ihnen eingesetzte Wellenlänge abdeckt und wie der Laser entsprechend zu handhaben ist. Nicht selten führt dies zu einer nachhaltigen Unzufriedenheit mit dem (meist teuer erworbenem) Laser und seinen Therapiemöglichkeiten, und das Gerät wird nach einer gewissen „Experimentierphase“ nicht mehr verwendet.
© Oemus Media AG
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Diodenlaser im täglichen Praxiseinsatz |
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